jueves, 14 de mayo de 2015



Elecciones Municipales 2015:Barcelona.Candidatura del PSC
 Proposta del dia d’avui: “Una ciutat amb comerç de proximitat i un ajuntament que lidera". Tot mesures per defensar i donar suport al model de comerç divers i de proximitat com a garantia d'una ciutat compacta i equilibrada.

Moltes gràcies! 
UNA CIUTAT AMB COMERÇ DE PROXIMITAT, 
I UN AJUNTAMENT QUE LIDERA

Defensarem i donarem suport al model de comerç divers i de proximitat, com a garantia d’una ciutat compacta i equilibrada i com a un dels principals motors econòmics de la ciutat.

Congelarem l’ampliació dels metres comercials de grans superfícies .

Impulsarem i defensarem la col•laboració en el món del comerç mitjançant la implementació d’ APEU’s  
(Àrees de promoció de l’economia urbana) i el suport a les associacions i eixos comercials.

Exigirem tenir eines i competències municipals en horaris comercials i mentrestant farem una política clara i consensuada amb el sector per determinar una Zona de Gran Afluència Turística i un acord metropolità pels festius.

Treballarem per garantir la continuïtat del teixit de comerços històrics i emblemàtics, 
protegint-los com a béns culturals.

Facilitarem la implantació de comerç d’innovació cultural a la ciutat, impulsant un servei (web) de recerca de locals buits, amb col•laboració amb la Cambra de la propietat, agents de la propietat immobiliària, particulars. i entitats comercials i donant facilitats fiscals.

Defensarem els dret de la ciutadania com a consumidor , per garantir un servei de qualitat, proper, que construeix ciutat i barri


UN NOU MODEL DE COL.LABORACIÓ, PER UN COMERÇ DE QUALITAT

Congelarem l’ampliació dels metres comercials de grans superfícies  i treballarem per tenir eines i competències municipals directes en temes comercials estratègics.

El govern de CiU ha impulsat dos gran ampliacions de grans superfícies comercials a la ciutat; la Maquinista i el projecte de la Sagrera.

Un estudi del mateix govern mostra que l’impacte d’aquests ampliacions de grans centres comercials en el comerç de proximitat es importantíssim:
  • La Maquinista 23.000 m²un impacte del 37’5% en la facturació del comerç de proximitat.
  • La Sagrera 22.000 m² un impacte del 42% en la facturació del comerç de proximitat 
Impulsar i defensar la col•laboració en el món del comerç mitjançant la implementació d’ APEU’s  (Àrees de promoció de l’economia urbana) 
  • Els APEU són un nou model d’entitat associativa basada en l’esquema de col•laboració públic- privada, amb la participació de l’Ajuntament amb la finalitat de millorar la qualitat de serveis públics, promoure activitats dins del seu àmbit territorial i complementar a l’administració local amb la proposta de plans de desenvolupament local.
  • La proposta APEU pretén que siguin els comerciants i professionals de cada zona els que elaboren el seu projecte de promoció econòmica.  Això no treu, però, que l’Ajuntament exerceixi el lideratge  que li correspon amb mecanismes de coresponsabilitat i participació, ja que es garanteix la intervenció municipal  en defensa dels interessos públics. 
  • Un model que funciona amb èxit  a Estats Units, Canadà , Regne Unit i Alemanya on existeixen des de l’any  2004.  Es poden crear quan la majoria de propietaris i/o empresaris d’una zona acorden, per mitjà d’un procés formal i garantit per votació, pagar una taxa extra o un recàrrec obligatori. Aquesta obligatorietat de les quotes i aportacions  té un sistema similar al que s’utilitza en les juntes de compensació, d’aquesta manera les aportacions són proporcionals al valor dels immobles que ocupen les activitats.
  • És una proposta de nou model de gestió comercial per ajudar  als eixos comercials que vulguin  a donar un pas endavant,  que pretén  millorar de forma estable la  seva imatge i projecció.  Els eixos que volguessin transformar-se  en APEU  assegurarien la participació de tots els subjectes de la zona d’actuació i un finançament addicional estable i continuat. 
  • Possibilitats de creació :
    • A través d’un consorci en règim de dret públic amb participació mixta que permet la creació d’una taxa per la realització de les actuacions de promoció de comerç urbà en base a l’art 20.1 (Ley Reguladora de las Haciendas Locales)
    • També és pot constituir com Associació Administrativa de Contribuents  amb l’objecte de promoure establiment o ampliació de serveis públics complementaris com millora de l’activitat econòmica i comercial una zona o eix, segons el termes establerts en els art. 36 i 37 1 (Ley Reguladora de las Haciendas Locales) en aquest cas s’hauria de sol•licitar la ordenació de contribucions especials.
Treballarem per garantir la continuïtat del teixit de comerços històrics i emblemàtics
  • Crearem i integrarem estratègies de conservació,  gestió  i ordenació  d’ aquest tipus d’establiment en els processos de desenvolupament local i planificació urbana, considerant les recomanacions de la Conferencia General UNESCO  vers el paisatge urbà històric.
  • Protegirem el comerç emblemàtic de la ciutat presentant a la Comissió del Patrimoni de Barcelona la proposta de declaració d'aquests establiments com a patrimoni material i  immaterial de la ciutat aquells comerços que desenvolupen una activitat econòmica que pugui ser declarada d'especial interès per a la ciutat per motius socials, històrico-artístic i/o culturals, que contempli (a més del patrimoni material: moble i immoble) la protecció  d’aquelles activitats comercials que formen part del ideari barceloní com patrimoni immaterial
  • Facilitarem un mecanisme per fer un contracte/relleu d'aquells establiments que no tenen continuïtat generacional per mantenir l'activitat, amb la possibilitat d'establir un programa de microcrèdits per a la seva implantació.
  • Implementarem una subvenció del 95% de la quota íntegra de l'IBI per aquells establiments o comerços emblemàtics esmentats en l'apartat anterior que mantinguin aquesta activitat econòmica d'especial interès per a la ciutat.
Exigirem tenir eines i competències municipals en horaris comercials i mentrestant farem una política clara i consensuada amb el sector.
  • Introduir un marc més racional en matèria d’horaris comercials, que ni generi confusió ni signifiqui una desregulació total que deixi al petit comerç en situació de feblesa.
  • Proposar un pacte metropolità d’horaris comercials per tal de coordinar els festius de possible obertura.
  • Treballarem amb el sector per delimitar una Zona de gran afluència turística amb una normativa específica per a la regulació anual dels horaris comercials i festius.
Facilitarem la implantació de comerç d’innovació cultural a la ciutat
  • Crearem un programa de suport que superi l’àmbit de la cultura i del comerç per fomentar un dels eixos de creixement i coneixement estratègic de promoció econòmica de la ciutat i eina de projecció universal, des del mercat editorial a la producció musical, l’animació, o les noves indústries culturals.
  • Fomentarem l’ocupació amb activitats culturals comercials dels locals comercials buits.
  • Crearem espais per a la pràctica i la venda artesanal, (tallers oberts) que fomenti la rehabilitació i reutilització de botigues i tallers en els centres històrics i estudiarem l’aplicació d’incentius fiscals per a nous establiments.
Defensarem  els drets de la ciutadania com a consumidor
  • Afavorirem i incrementarem les campanyes informatives de defensa dels drets dels consumidor.
  • Augmentaren els programes educatius en les escoles donant a conèixer el consum responsable i els drets dels consumidors.
  • Reforçarem l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de recursos per tal de millorar l’atenció personalitzada, la mediació i la resolució en col•laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
  • Donarem suport i col•laboració a les associacions de consumidors i treballarem amb plena col•laboració amb la síndica

No hay comentarios:

Publicar un comentario