UNA CIUTAT AMB
COMERÇ DE PROXIMITAT,
I UN
AJUNTAMENT QUE LIDERA
|
|
|
Defensarem i
donarem suport al model de comerç divers i de proximitat, com a
garantia d’una ciutat compacta i equilibrada i com a un dels
principals motors econòmics de la ciutat.
Congelarem
l’ampliació dels metres comercials de grans superfícies .
Impulsarem
i defensarem la col•laboració en el món del comerç mitjançant la
implementació d’ APEU’s (Àrees de
promoció de l’economia urbana)
i el suport a les associacions i eixos comercials.
Exigirem
tenir eines i competències municipals en horaris
comercials i mentrestant farem una política clara i consensuada
amb el sector per determinar una Zona de Gran Afluència Turística i
un acord metropolità pels festius.
Treballarem
per garantir la continuïtat del teixit de comerços històrics i
emblemàtics, protegint-los com a béns
culturals.
Facilitarem la
implantació de comerç d’innovació cultural a la ciutat,
impulsant un servei (web) de recerca de locals buits, amb
col•laboració amb la Cambra de la propietat, agents de la propietat
immobiliària, particulars. i entitats comercials i donant facilitats
fiscals.
Defensarem
els dret de la ciutadania com a consumidor , per garantir un
servei de qualitat, proper, que construeix ciutat i barri
|
|
|
UN NOU MODEL
DE COL.LABORACIÓ, PER UN COMERÇ DE QUALITAT
|
|
|
Congelarem
l’ampliació dels metres comercials de grans superfícies i
treballarem per tenir eines i competències municipals directes en
temes comercials estratègics.
El govern de CiU ha impulsat dos gran ampliacions de grans
superfícies comercials a la ciutat; la Maquinista i el projecte de la
Sagrera.
Un estudi del mateix govern mostra que l’impacte d’aquests
ampliacions de grans centres comercials en el comerç de proximitat es
importantíssim:
- La Maquinista 23.000
m²un impacte del 37’5% en la facturació del comerç de
proximitat.
- La Sagrera 22.000 m²
un impacte del 42% en la facturació del comerç de
proximitat
Impulsar i defensar la col•laboració en el
món del comerç mitjançant la implementació d’ APEU’s (Àrees
de promoció de l’economia urbana)
- Els APEU són un nou
model d’entitat associativa basada en l’esquema de col•laboració
públic- privada, amb la participació de l’Ajuntament amb la
finalitat de millorar la qualitat de serveis públics, promoure
activitats dins del seu àmbit territorial i complementar a
l’administració local amb la proposta de plans de
desenvolupament local.
- La proposta APEU
pretén que siguin els comerciants i professionals de cada zona
els que elaboren el seu projecte de promoció econòmica.
Això no treu, però, que l’Ajuntament exerceixi el
lideratge que li correspon amb mecanismes de
coresponsabilitat i participació, ja que es garanteix la
intervenció municipal en defensa dels interessos públics.
- Un model que funciona
amb èxit a Estats Units, Canadà , Regne Unit i Alemanya on
existeixen des de l’any 2004. Es poden crear quan la
majoria de propietaris i/o empresaris d’una zona acorden, per
mitjà d’un procés formal i garantit per votació, pagar una taxa
extra o un recàrrec obligatori. Aquesta obligatorietat de les
quotes i aportacions té un sistema similar al que
s’utilitza en les juntes de compensació, d’aquesta manera les
aportacions són proporcionals al valor dels immobles que ocupen les
activitats.
- És una proposta de
nou model de gestió comercial per ajudar als eixos
comercials que vulguin a donar un pas endavant, que
pretén millorar de forma estable la seva imatge i
projecció. Els eixos que volguessin transformar-se
en APEU assegurarien la participació de tots els
subjectes de la zona d’actuació i un finançament addicional
estable i continuat.
- Possibilitats de
creació :
- A través d’un
consorci en règim de dret públic amb participació mixta que
permet la creació d’una taxa per la realització de les
actuacions de promoció de comerç urbà en base a l’art 20.1 (Ley
Reguladora de las Haciendas Locales)
- També és pot
constituir com Associació Administrativa de Contribuents
amb l’objecte de promoure establiment o ampliació de
serveis públics complementaris com millora de l’activitat
econòmica i comercial una zona o eix, segons el termes
establerts en els art. 36 i 37 1 (Ley Reguladora de las
Haciendas Locales) en aquest cas s’hauria de sol•licitar la
ordenació de contribucions especials.
Treballarem
per garantir la continuïtat del teixit de comerços històrics i
emblemàtics
- Crearem i integrarem
estratègies de conservació, gestió i ordenació
d’ aquest tipus d’establiment en els processos de
desenvolupament local i planificació urbana, considerant les
recomanacions de la Conferencia General UNESCO vers el
paisatge urbà històric.
- Protegirem el comerç
emblemàtic de la ciutat presentant a la Comissió del Patrimoni
de Barcelona la proposta de declaració d'aquests establiments
com a patrimoni material i immaterial de la ciutat aquells
comerços que desenvolupen una activitat econòmica que pugui ser
declarada d'especial interès per a la ciutat per motius socials,
històrico-artístic i/o culturals, que contempli (a més del
patrimoni material: moble i immoble) la protecció
d’aquelles activitats comercials que formen part del
ideari barceloní com patrimoni immaterial
- Facilitarem un
mecanisme per fer un contracte/relleu d'aquells establiments que
no tenen continuïtat generacional per mantenir l'activitat, amb
la possibilitat d'establir un programa de microcrèdits per a la
seva implantació.
- Implementarem una
subvenció del 95% de la quota íntegra de l'IBI per aquells
establiments o comerços emblemàtics esmentats en l'apartat
anterior que mantinguin aquesta activitat econòmica d'especial
interès per a la ciutat.
Exigirem tenir
eines i competències municipals en
horaris comercials i mentrestant farem una política clara i
consensuada amb el sector.
- Introduir un marc més
racional en matèria d’horaris comercials, que ni generi confusió
ni signifiqui una desregulació total que deixi al petit comerç
en situació de feblesa.
- Proposar un pacte
metropolità d’horaris comercials per tal de coordinar els
festius de possible obertura.
- Treballarem amb el
sector per delimitar una Zona de gran afluència turística amb
una normativa específica per a la regulació anual dels horaris
comercials i festius.
Facilitarem la implantació de comerç
d’innovació cultural a la ciutat
- Crearem un programa
de suport que superi l’àmbit de la cultura i del comerç per
fomentar un dels eixos de creixement i coneixement estratègic de
promoció econòmica de la ciutat i eina de projecció universal,
des del mercat editorial a la producció musical, l’animació, o
les noves indústries culturals.
- Fomentarem l’ocupació
amb activitats culturals comercials dels locals comercials
buits.
- Crearem espais per a
la pràctica i la venda artesanal, (tallers oberts) que fomenti
la rehabilitació i reutilització de botigues i tallers en els
centres històrics i estudiarem l’aplicació d’incentius fiscals
per a nous establiments.
Defensarem
els drets de la ciutadania com a consumidor
- Afavorirem i
incrementarem les campanyes informatives de defensa dels drets
dels consumidor.
- Augmentaren els
programes educatius en les escoles donant a conèixer el consum
responsable i els drets dels consumidors.
- Reforçarem l’Oficina
Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de recursos per tal
de millorar l’atenció personalitzada, la mediació i la resolució
en col•laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
- Donarem suport i
col•laboració a les associacions de consumidors i treballarem
amb plena col•laboració amb la síndica
|
|
|
|
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario