Transport públic eficient i assequible
per garantir el dret a la mobilitat i gestió integral de la mobilitat
amb l’Agència Metropolitana
|
|
|
Treballarem per una mobilitat
sostenible i accessible, actuant de forma prioritària en el transport públic,
per ampliar, millorar i posar-ho
a l’abast de tothom i impulsarem, alhora, la
planificació i gestió metropolitana de la Mobilitat.
- Proposem abaratir el
transport públic (T-10 i T-50/30)
- Prosseguir
l’abaratiment del transport públic situant el preu de la
T-10 e a partir de 1’1 de gener del 2016 en 8,95 €, per sota
del seu nivell de 2012 (9,25 €). Aquesta acció té un cost
aproximat de 25 M€ anuals
- Plantejar, alhora,
l’eliminació de del títol 50/30 i rebaixar el preu del títol T-
Mes fins a 42,50 € (dels 52,75€ que costa ara), que és el preu
actual de la T 50/30. Aquesta acció té un cost estimat de 6,5
M€ anuals
- Crear una línia de
bus d’altes prestacions (Metro-Bus) entre els principals
centres econòmics i els barris amb menor connexió, apostant per
una veritable xarxa de bus ràpid.
- Finalitzar les obres
d’infraestructures pendents (L9, L10,...), connectant el Tramvia
per la Diagonal i fer arribar també aquest mitjà a la Marina, i
finalitzar l’estació de la Sagrera, infraestructura clau de
connexió europea però també en la intermodalitat del sistema a
Barcelona.
- Creació de l’Agència
Metropolitana de Mobilitat, per gestionar de
forma integrada tots els instruments de la política de
mobilitat: gestió, planificació, regulació, transport públic,
aparcament, seguretat viària, espai públic, vianants, bicicleta,
mobilitat amb vehicle elèctric
|
|
|
El Metro- bus:
una xarxa de bus ràpid de veritat
|
|
|
Recuperarem
els principis originaris del RET BUS, un bus més ràpid. Crearem una
línia d’altes prestacions (BRT) (en
anglès Bus Ràpid Transit) entre els principals centres econòmics i
els barris amb menys accessibilitat amb la xarxa actual de transport
públic.
Per això cal potenciar la xarxa de transport públic en superfície
d’abast metropolità dotant la d’un caràcter integral i intermodal.
Proposem recuperar els objectius inspiradors del RET Bus, que
garanteix un sistema eficient, d’elevada freqüència i competitiu amb
el transport privat.
- Començarem creant una línia de
bus ràpid, més coneguda com a Metro- Bus tal com
s’ha implementat en moltes ciutats del món, que connecti
Vallbona- Ciutat Meridiana amb la Zona Franca i l’Aeroport,
passant pel centre de la ciutat, en tan sols 45 minuts, assolint
una velocitat
comercial molt similar a la del metro.
- Donarem servei
d’aquest bus a aquells barris que ara mateix estan pitjors
dotats de transport públic (Vallbona- Torre Baró- Ciutat
Meridiana i els barris de La Marina).
La potenciació d’aquest mode de transport necessita de millores en la
infraestructura en superfície. És per aquest motiu que:
- Remodelarem
l’Avinguda Meridiana, en els trams que provenen dels barris
abans mencionats fins Fabra i Puig, històricament reclamada, amb
la inclusió d’un carril BRT al centre de
la mateixa fins al carrer Aragó, amb un carril bici de qualitat,
i un espai agradable per als i les vianants.
|
|
|
Innovació
organitzativa i estalvi: l’Agència de la Mobilitat Metropolitana
|
|
|
Les competències en l’àmbit de la
mobilitat a la nostra ciutat estan molt disperses i no existeix cap
figura de referència on els ciutadans i ciutadanes puguin dirigir-se
en tot allò relacionat amb aquest àmbit.
En els treballs que s’han portat a terme per l’elaboració del Pla de
Mobilitat Urbana de Barcelona o al Pla de Mobilitat Metropolitana, es
desprèn que hi ha moltes administracions implicades en la
planificació i la gestió de la mobilitat, ja sigui a nivell
municipal, metropolità, o fins i tot a nivell autonòmic.
Així, per exemple, hi ha administracions que són les titulars dels
serveis de transport però que en canvi no disposen de recursos
econòmics per assignar-los. També ens podem trobar amb el fet de
disposar d’una entitat, com és l’ATM, que decideix la planificació de
les infraestructures de transport però que en canvi no és
l’encarregada d’executar-les perquè no té competències en la matèria.
Per tant, ens
trobem amb la mancança d’una institució o administració que sigui
referent en l’organització, planificació, gestió i operació de la
mobilitat, la xarxa de transport públic i la xarxa de transport
privat d’una manera global, fet que comporta que els
objectius que es plantegin en cadascun dels àmbits acabin
convertint-se en objectius molt estancs i poc globals en la gestió de
la mobilitat.
Nosaltres,
plantegem una nova fórmula organitzativa, dotada de suficient
musculatura tècnica i coordinació organitzativa, per gestionar de
forma integrada tots els elements de la mobilitat: gestió,
planificació, regulació, transport públic, aparcament, seguretat
viària, espai públic, vianants, bicicleta, mobilitat amb vehicle
elèctric, etc. Aquesta nova fórmula, imprescindible en els nous
temps passa per la creació
de l’Agència Metropolitana de Mobilitat ,
que no ha de suposar una nova estructura administrativa.
Aquesta Agència, inspirada en Transport For London (TfL) planificaria
de forma integrada i coherent totes les polítiques sectorials
associades a la mobilitat i al mateix temps incrementaria
l´eficiència en la gestió dels recursos emprats.
Transport For London és l’organisme responsable de la gestió
integrada de la mobilitat a la cap del Regne Unit, des dels icònics
busos vermells, fins a les principals vies d’accés a la ciutat,
passant per la xarxa de metro o fins i tot els embarcaments al riu
Tàmesi.
La proposta que fem té com a objectiu la gestió integral de la
mobilitat a la ciutat tenint en compte tots els actors que hi
participen, a la vegada que es crea una estructura funcional,
flexible i amb mentalitat pluridisciplinària i que desenvolupi i
impulsi programes coherents, integrats i eficients, evitant
duplicitats de gestió, i que estigui sota la responsabilitat de la
màxima autoritat de la Ciutat, que és l’Alcaldia.
|
|
|
|
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario