viernes, 15 de mayo de 2015





Et fem arribar la Propostes municipals del PSC .Barcelona: “Transport públic eficient i assequible". D'aquesta manera també expliquem com crearem una línea de bus d'altes prestacions, la finalització de les ores pendents (com L9 i L10) i la creació de l'Agència Metropolitana de Mobilitat

Transport públic eficient i assequible per garantir el dret a la mobilitat i gestió integral de la mobilitat amb l’Agència Metropolitana

Treballarem per una mobilitat sostenible i accessible, actuant de forma prioritària en el transport públic, per ampliar, millorar i posar-ho a l’abast de tothom i impulsarem, alhora, la planificació i gestió metropolitana de la Mobilitat. 
  • Proposem abaratir el transport públic (T-10 i T-50/30) 
    • Prosseguir  l’abaratiment del transport públic situant el preu de la T-10 e a partir de 1’1 de gener del 2016 en 8,95 €, per sota del seu nivell de 2012 (9,25 €). Aquesta acció té un cost aproximat de 25 M€ anuals
    • Plantejar, alhora, l’eliminació de del títol 50/30 i rebaixar el preu del títol T- Mes fins a 42,50 € (dels 52,75€ que costa ara), que és el preu actual de la T 50/30. Aquesta acció té un cost estimat de 6,5  M€ anuals
  • Crear una línia de bus d’altes prestacions (Metro-Bus) entre els principals centres econòmics i els barris amb menor connexió, apostant per una veritable xarxa de bus ràpid.
  • Finalitzar les obres d’infraestructures pendents (L9, L10,...), connectant el Tramvia per la Diagonal i fer arribar també aquest mitjà a la Marina, i finalitzar l’estació de la Sagrera, infraestructura clau de connexió europea però també en la intermodalitat del sistema a Barcelona.
  • Creació de l’Agència Metropolitana de Mobilitat, per gestionar de forma integrada tots els instruments de la política de mobilitat: gestió, planificació, regulació, transport públic, aparcament, seguretat viària, espai públic, vianants, bicicleta, mobilitat amb vehicle elèctric


El Metro- bus: una xarxa de bus ràpid de veritat

Recuperarem els principis originaris del RET BUS, un bus més ràpid. Crearem una línia d’altes prestacions (BRT) (en anglès Bus Ràpid Transit) entre els principals centres econòmics i els barris amb menys accessibilitat amb la xarxa actual de transport públic. 

Per això cal potenciar la xarxa de transport públic en superfície d’abast metropolità dotant la d’un caràcter integral i intermodal. Proposem recuperar els objectius inspiradors del RET Bus, que garanteix un sistema eficient, d’elevada freqüència i competitiu amb el transport privat.
 
  • Començarem creant una línia de bus ràpid, més coneguda com a Metro- Bus tal com s’ha implementat en moltes ciutats del món, que connecti Vallbona- Ciutat Meridiana amb la Zona Franca i l’Aeroport, passant pel centre de la ciutat, en tan sols 45 minuts, assolint una velocitat comercial molt similar a la del metro.
  • Donarem servei d’aquest bus a aquells barris que ara mateix estan pitjors dotats de transport públic (Vallbona- Torre Baró- Ciutat Meridiana i els barris de La Marina).

La potenciació d’aquest mode de transport necessita de millores en la infraestructura en superfície. És per aquest motiu que: 
  • Remodelarem l’Avinguda Meridiana, en els trams que provenen dels barris abans mencionats fins Fabra i Puig, històricament reclamada, amb la inclusió d’un carril  BRT  al centre de la mateixa fins al carrer Aragó, amb un carril bici de qualitat, i un espai agradable per als i les vianants.

Innovació organitzativa i estalvi: l’Agència de la Mobilitat Metropolitana

Les competències en l’àmbit de la mobilitat a la nostra ciutat estan molt disperses i no existeix cap figura de referència on els ciutadans i ciutadanes puguin dirigir-se en tot allò relacionat amb aquest àmbit.

En els treballs que s’han portat a terme per l’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona o al Pla de Mobilitat Metropolitana, es desprèn que hi ha moltes administracions implicades en la planificació i la gestió de la mobilitat, ja sigui a nivell municipal, metropolità, o fins i tot a nivell autonòmic.

Així, per exemple, hi ha administracions que són les titulars dels serveis de transport però que en canvi no disposen de recursos econòmics per assignar-los. També ens podem trobar amb el fet de disposar d’una entitat, com és l’ATM, que decideix la planificació de les infraestructures de transport però que en canvi no és l’encarregada d’executar-les perquè no té competències en la matèria.

Per tant, ens trobem amb la mancança d’una institució o administració que sigui referent en l’organització, planificació, gestió i operació de la mobilitat, la xarxa de transport públic i la xarxa de transport privat d’una manera global, fet que comporta que els objectius que es plantegin en cadascun dels àmbits acabin convertint-se en objectius molt estancs i poc globals en la gestió de la mobilitat.

Nosaltres, plantegem una nova fórmula organitzativa, dotada de suficient musculatura tècnica i coordinació organitzativa, per gestionar de forma integrada tots els elements de la mobilitat: gestió, planificació, regulació, transport públic, aparcament, seguretat viària, espai públic, vianants, bicicleta, mobilitat amb vehicle elèctric, etc.  Aquesta nova fórmula, imprescindible en els nous temps passa per la creació de l’Agència Metropolitana de Mobilitat , que no ha de suposar una nova estructura administrativa.

Aquesta Agència, inspirada en Transport For London (TfL) planificaria de forma integrada i coherent totes les polítiques sectorials associades a la mobilitat  i al mateix temps incrementaria l´eficiència en la gestió dels recursos emprats.

Transport For London és l’organisme responsable de la gestió integrada de la mobilitat a la cap del Regne Unit, des dels icònics busos vermells, fins a les principals vies d’accés a la ciutat, passant per la xarxa de metro o fins i tot els embarcaments al riu Tàmesi.

La proposta que fem té com a objectiu la gestió integral de la mobilitat a la ciutat tenint en compte tots els actors que hi participen, a la vegada que es crea una estructura funcional, flexible i amb mentalitat pluridisciplinària i que desenvolupi i impulsi programes coherents, integrats i eficients, evitant duplicitats de gestió, i que estigui sota la responsabilitat de la màxima autoritat de la Ciutat, que és l’Alcaldia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario